Friday, June 19, 2020

BBM3410Satu2020: MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018)1


Logo ini membawa maksud sebuah keluarga yang harmoni. Loga ini memaparkan bahawa keluarga merupakan syurga kepada setiap keluarga. Kebersamaan keluarga dalam logo ini menunjukkan bahawa bahawa pentingnya hubungan kekeluargaan itu. Cinta, kasih dan sayang haruslah diterapkan dalam setiap keluarga kerana dengan perasaan kasih, cinta, dan sayang ini dapat membawa kepada sebuah keluarga yang mempunyai hubungan yang utuh.


LIRIK LAGU 1
Saya berasa berpuas hati
Menolong Ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari
Sehingga Malam nanti

Ibu bapa yang disaayangi
Saya tetap berhati-hati
Menjaga budi perketi
keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, Kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
Semasa saya memerlukan mereka

Rujukan:
Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi: Teori dan Aplikasi. Terengganu: Universiti Malaysia Terengganu


No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Assalamualaikum Prof. Sebelum saya nak hurai panjang-panjang saya nak mengucapkan ribuan terima kasih yang tidak terhingga kepada Prof. Teri...