Wednesday, December 16, 2020

BBN3402SATU2020 : MINGGU8 TWITTER


Anda harus percaya bahawa hari terbaik anda akan hadir di hadapan anda.  Anda harus terus berjalan.  Endahkan di mana anda pernah berada walaupun kadang-kala terasa seperti di lubang neraka.  Apa yang akan datang itu lebih penting.  Yang Mahakuasa telah berjanji bahawa Dia tidak akan menguji kita melebihi kemampuan kita!





Kami adalah generasi pembaikan cepat.  Segala-galanya mesti berlaku sekarang;  pada sekejap suis atau menekan butang.  Kita perlu belajar sabar, menjalani kehidupan dengan penuh kesyukuran.  Jadikan Yang Mahakuasa sebagai yang paling utama.  Oleh itu, mari dapatkan perspektif mengenai kehidupan kita.  Semoga Dia terus membimbing kita!





Yang Mahakuasa.  Sentiasa mengingatkan kita bahawa kita akan kembali kepada-Nya, tanpa pengecualian;  hidup kita boleh berakhir dengan berhentinya degupan jantung.  Muda atau tua, bila tiba masa kita boleh pergi .  Maka manfaatkanlah masa dengan mempersiapkan apa yang akan datang.  Yang kekal, yang kekal.  Aameen.




Pelajaran terbaik dalam kehidupan sering dipelajari apabila anda berasa kecewa.  Apabila anda diuji dengan teruk , anda seperti tidak dapat melihat jalan keluar.  Tetapi jangan lupa bahawa berkat terbesar dalam hidup semasa anda diberi cobaan yang paling sukar.  Oleh itu, jangan ambil hati.  Jangan pernah berputus harapan!





Ingatlah peraturan asas kehidupan.  Anda menuai apa yang anda taburkan.  Kehidupan sering kali anda buat.  Oleh itu, jangan kecewa apabila anda tidak mendapat apa yang anda harapkan kerana anda tidak berusaha & tidak berjaya!  Itulah kebenaran yang kejam.  Semakin cepat anda menerimanya, semakin baik!


Kehadiran minggu kelapan


No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Assalamualaikum Prof. Sebelum saya nak hurai panjang-panjang saya nak mengucapkan ribuan terima kasih yang tidak terhingga kepada Prof. Teri...