Wednesday, December 23, 2020

BBN3402SATU2020 : MINGGU9 WACANA

 


[1] Keluarga 

Saya berasa puas hati 

Menolong ibu bapa setiap hari 

Bermula di pagi hari 

Sehingga malam nanti 

 

Ibu bapa yang disayangi 

Saya tetap berhati-hati 

Menjaga budi pekerti 

Keluarga saya yang dicintai 

 

Saya sayang ibu dan bapa 

Abang, kakak, adik dan saudara 

Mereka semua ada bersama 

Semasa saya memerlukan mereka

 

 

 

[1] Family 

I feel happy

Helping parents every day

Starting in the morning day

Until night day

 

Dear parents

I remain wary

Maintain good manners

My beloved family

 

I love mom and father

Brother, sister, brother, and sister

They are all there together

When I need them together


RUJUKAN :



Normaliza Abd Rahim (2014), Kajian Wacana da Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Terengganu. Univeristi Malaysia Terengganu


Kehadiran minggu kesembilan


No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Assalamualaikum Prof. Sebelum saya nak hurai panjang-panjang saya nak mengucapkan ribuan terima kasih yang tidak terhingga kepada Prof. Teri...